gott skratt

Hinner skriva snabbt innan jag tar tag i spanskan, snälla döda mig? Hursomhelst, gårdagen var toppen med ursköna människor! Shopping i stan, middag på PONG (?), tunnelbana hem (HAHA!!) och mys framför idol. Dagen slutade med en trettio minuters promenad hem ifrån steffi, runt tio tiden. Det är något speciellt med att titta in i varje hem runt jul. Slog mig ned i soffan och slumrade till runt halv tolv. 
      Plugg idag, men även shopping med mormor och mamma.

Jag greppade tag i mitt hår som hastigt blev till en knut. Jag ökade stegen för att hinna med till 20.22 pendeln, tills jag stannade. Bara stannade. Tittade upp för att få en chans till att se mig omkring. Hade jag missat allt det här om jag hade fortsatt att gå i all brådska? Överallt fanns julbelysning i skimrande färger, i bakgrunden hördes svag julmusik. Runtomkring mig vandrade människor, med ett leende på läpparna. För dagen som har varit och för alla de stunder som kommer. Och helt plötsligt dök en annorlunda tanke upp, som jag aldrig har hört förut. "Låt dig minnas denna dag som en dag att sträva mot." För där stod jag i ett par jeans, som kliar, en skinnjacka jag fryser i och en halsduk som jag får elektriskt hår av. Men trots det, så log jag. För det som har varit och för allt som existerar i nuet.

Kommentarer
Postat av: erica

hahah! Tunnelbanan var en upplevelse minsann :D jätte fin blogg förresten <3

2009-12-09 @ 17:17:47
URL: http://ericamelina.devote.se
Postat av: jennifer

haha! nja, det vet jag inte om jag håller med om.. har tröttnat på headern sen ett tag nu, men tacktack gullis :D puss

2009-12-12 @ 22:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0