En mysig fikapaus med Emma.

Mina ögon blev fyrkantiga, efter att ha suttit i två timmar och kollat på lillebrorsans match genom ett rutigt nät i Rissne på lördag förmiddag. Visserligen anade jag ju vad som väntade mig eftersom jag själv tränat fotboll i dem hallarna, men jag kunde inte motstå att hänka med morsan och farsan och kolla på hans två matcher, som dem lyckligtvis vann.
          På eftermiddagen var det tomt hemma efter att alla dragit iväg på hockey, och jag började känna hur rastlösheten började ta sin verkan på mig rejält. Emma, räddaren i nöden på min eftermiddag kom och mötte mig i Vällingby Centrum.. eller CITY, om man nu ska nämna det så och vi gick och handlade lite och hade det mysigt.

Dessutom tog vi en fika och pratade.
Efter några drag med skeden kom jag fram till att det var den godaste kladdkakan jag någonsin smakat och jag föll harmoniskt tillbakalutandes intill stolen och drömde mig bort... nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0