La familia på is.

Igår åkte jag långfärdskridskor och jag kan erkänna att det var roligt att testa något nytt. Jag har aldrig tidigare testat just långfärdskridskor, även fast jag har åkt på isen i mälaren tidigare.
       Det fiffiga med just dessa skridskor är att man inte löper lika stor risk att man ramlar och slår sig i pannan, som får en stor blå bula som konsekvens, tack vare dess större storlek. Ingenting särskilt inträffade (jag klarade mig), trots det faktum att jag dessvärre var tvungen att köra som FAN* för att hinna med brorsans och farsans tempo när jag i själva verket bara ville njuta av det vackra vädret. 
      
Innan vi skulle bege oss av till Norrviken fick jag och mamma vänta en timma på pappa och brorsan, och jag skämtar inte. När den ena gubben hade klätt på sig och var beredd att åka, hade den andra skitungen helt plötsligt satt sig i soffan på övervåningen för att spela Wii (!?)När väl ungen var klar att åka, skulle gubben göra macka för att dämpa kurrandet i magen. När väl båda var klara var jag tvungen att leta rätt på raggsockor, i fem minuter, och under det beloppet hade ungen satt sig upptagen med letandet av kläder med ett pipande gnäll som fick farsan att ryta till med sin lika pipiga röst. Då startade huvudvärken, men slutade när jag smällt i mig en ipren.
  

Väl på kvällen åkte vi hem till Rasmus och hans familj för att kolla på melodifestivalen. E.M.D var faktiskt riktigt grymma!

Kevvan, säker på isen (; 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0