Vernissage & Min Morgan

Idag har jag och mamma tagit en sväng förbi Hässelby Slott och spanat in de väldigt många fantasifyllda konstverken i galleristugan, bland annat min gamla mattelärares son Samuel Trygg Wiks väldigt fina pärltavlor. Hans verk kan du finna på www.parltavlor.se om du själv är intresserad. Hursomhelst så blev jag en aning fascinerad, då jag i samma stund ångrar att jag inte tog med morfars kamera som jag fått låna över sportlovet... eftersom det var tillåtet att fotografera.
          Varför det var fascinerande har att göra med olikheten av de alla verken och de olika speciella materialen de använt sig av. Jag gillade mest den oljemålade tavlan med rosa, lila och vitfärgade blommor. Där hade konstnären använt sig av vasstrån i fronten av blommorna som sträckte sig ut och fyllde porträttet med en känsla av lycka.
 
På vägen tillbaka handlade vi på Coop, "ovanligt". Smällde i mig en subway macka med vitlöksdressing, minutrarna efter att jag köpt min Morgan. Jag har aldrig haft ett behov av att köpa godsedjur, men där var han. Han satt alldeles för sig själv och ensam, tittade in i mina grönblåa ögon och sade till mig; "det vore så härligt att upptäcka världen, ta mig härifrån." Jag tog honom i famnen och kunde inte släppa taget om honom. Han fick följa med mig hem för 79 kr. 

 
Morgan på min säng. Välkommen hem Morgan :)


Kommentarer
Postat av: Mormor

Oh vad söt Morgan var, snällt av dig att ta han från affären. Han var värd 80 kronor.

2009-02-22 @ 19:02:46
Postat av: Isabelle

Wauw, min misse katt heter ju Morgan! :) Ända skillnaden är ju att min misse katt lever ;)



Lycka till med Morgan!

2009-02-22 @ 23:46:15
URL: http://dinisabelle.blogg.se/
Postat av: Jen

Hahaha, ja juste det gör den ju (: aa man tackar xD

2009-02-23 @ 10:07:13
Postat av: Julia

Hahaha du kommer bli som jag är tillslut.. gosedjurs beroende ^^ Fasst jag måste säga att den dära Morgan va ju oemotståndlig ( hur stavade jag nu??)



Kram <3

2009-02-23 @ 20:24:34
URL: http://juhlias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0