Torsdag. Veckans händelse på tuben.

I onsdags kan jag ta och meddela att jag omedvetet drog mig in i en konversation, med en utländsk medelålderskvinna, som aldrig verkade ha något slut. Nu i efterhand kan jag erkänna att det var ganska härligt att få prata av sig en aning på tunnelbanan också.
    Det började med att jag nästan hela resan suckade över min besvikelse att jag hade glömt headsetet hemma och var rent utav uttråkad på tunnelbanan. Det kan ha hänt att jag greppat tag i en metrotidning och börjat läsa för allmänbildningens skull, men dessvärre var det ingenting som intresserade mig.
     Tyst som jag var hörde jag någon tilltala mig. Jag hörde någon i all hast flämta ut ur munnen en massa ord, men jag uppfattade endast det ena ordet; sportsko. Överraskad som jag var, vände jag mig om och hon, med sitt långa svarta hår, fortsatte att babbla. Det var lite otydligt det hon sa, men hon avslutade varje mening med sportsko.

Hon frågade hur mycket dem kostade och var jag köpt dem och jag svarade artigt, första gången. Resten av de hundra frågorna hon ställde mig angående mina enligt henne ursnygga, smidiga, gymnastikinspirerade samt balett, vardagliga, löpnings -skor.. slutade med att mina svar tillbaka inte blev lika artiga längre. Efter att hon visat mig sina sportskor som hon köpt under dagen på Lidl, kände jag hur jag mer än gärna bara ville vända mitt blonda huvud åt sidan och somna in. Jag såg hur gräset blev grönare på andra sidan fönstret och lockelsen att gå av var stor, men och andra sidan är det ju inte alltid man upplever en konversation med vem som helst i 20 minuter.. så jag satte kvar för skojs skull i hopp om att hon skulle sluta prata någon gång i alla fall. 

En sak fick jag klart för mig; och det är att jag faktiskt inte visste att Lidl säljer skor också. BANNEMEJ, vilket kap ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0