En Fredagskväll.

Förutom att jag själv glömde bort tiden totalt och begav mig hemifrån tjugo över åtta på kvällen, så kom jag tillslut fram till Therese lya efter en kylig femton minuters gångpromenads -'vinternärsnartöver' kväll. När vi därefter kom fram till Steffi, spenderade vi den kommande halvtimman på Coop. Vad gjorde vi där? Hm, tänkte väl det. GODIS.
         Vi pratade om allt möjligt när vi sedan anlände hemmet, och tillslut satte vi oss på sängen och *fokuserade framför filmen 1408. Klockan ett sov vi. Men kvällen var inte slut, vi skulle ju baka! Det har, om jag ska nämna det rätt, blivit som en vana på senare tid. Senaste gången var ingen höjdare, då vi använde bregott istället för margarin. Resultatet; Torrt suddigum i munnen även fast det inte gick att undgå att Therese tyckte om den. Förrförra gången för läänge sedan, ja.. då brann hela fadderuttan i ugnen.

Men denna gång, så hände det. Vi klarade det, och resultatet blev en riktigt god kladdkaka! Krispigt hård längst ut på kanterna och därefter väldigt mjuk inåt mitten av kladdkakan. Därefter kollade vi på Twilight och somnade in runt femsnåret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0