Så var lördagen

Vaknade upp hur pigg som helst, lagom till klockan åtta. Hade ingen aning om att farsan stod i köket och när jag klätt på mig för att vankas genom bakdörren ut till cykeln, så sa han: "var ska du?" Min enda plan var i princip kapad. "Jag skulle överraska morsan med vaniljhjärtan och ljus". Men som sagt så hade pappa en annan *genialisk* plan och min present till mamma blev; grattis på födelsedagen. Veckan gick så snabbt.. 

Förutom det så handlade jag in en världens mysigaste tjocktröja. En lång variant grå som grå. Käkade på donken och inte visste vi att det var ansiktsmålning på lördagar? Annars så hade jag nog hällt i mig fil & flingor hemma. Efter en godis från willys, vankades det tårta. Låt mig säga, världens godaste tårta!
     Kvällen slutade med att jag kom hem runt ett från Lovisa och i princip halva klassen. Det var mysigt och vi ses på måndag! 

Hm. Nu ska jag för andra gången denna termin plugga matte, vilket jag inte kan se någon ljusning i. Men jag ska mysa upp det, ja med te, filtar och mysiga kläder det vill säga.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0