Party with us

Veckan har varit rätt lugn nu när jag varit hemma de senaste två senaste dagarna men något fick mig på onsdagen att inse att mina rutiner sakta bryter ned mig. Jag menar, jag mår som bäst då jag reflekterat över mina tankar och kommit fram till något. Men när ska jag få tid till en halvtimmas promenad i ett vackert höstväder om jag inte som idag och igår - är sjuk? Förr hade jag onsdagar, mitt i veckan för mig själv och nu tas det upp av gymnastik. För jag har blivit ledare. Och så tänkte jag, när är saker som mest roliga för mig? Jo när jag kör det på impulsen och låter mina handlingar färdas av spontaniteten. Därför älskade jag sommaren 2010, för jag handlade hela sommaren på impuls. Och så vill jag ha det. Jag vill inte minnas som pensionär att jag hade för fullt schema för att bara vara. Som min gamla engelska lärare en gång sa: Det är rutinerna man glömmer och förändringarna man kommer att minnas. Visst har jag gjort förändring i rutinerna, men när ska jag släppa dem? Fotbollen håller jag kvar, för en bättre rutin finns inte. Men allt annat - när ska jag släppa dem? För rutiner är fängslande och jag är spontan. Egentligen hatar jag rutiner, för jag blir så jävla trött av dem. Ändå finns tusen av dem i schemat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0