Du är inte tillräckligt seriös

Dagen är som följande en fredag. Datumet är ett datum jag inte för tillfället minns, men snön ute påminner mig om att det är vinter och hur mycket jag längtar till sommaren. För nog längtar jag, det gör vi alla. Men jag har tänkt och låt oss skippa det, för om vi ändå vet att sommaren inte kommer ju mer vi tjatar - varför fortsätter vi att tjata? Vad tjänar det till, då du istället bör ta vara på den årstid som är kommen - en årstid jag en gång längtade till.

En dag i januari så snöade det och om jag skulle sagt att jag tyckte om det just då, så skulle jag bli misshandlad och som julia en gång påpekade i sin blogg: Jag tar åt mig av andras ångest men innerst inne gillar jag ju snön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0