Borta bra men hemma bäst

Det stämmer, jag befinner mig hemmafront. Jag har tre koftor på mig och lyssnar på Mer Jul av Adolphson & Falk.   Fönstrena i det inglasade utehuset är fulla med frost och jag har glömt att jag ens har varit i USA. Så varför åkte jag? Varför åkte jag hem? Jag tror att mycket handlade om att jag planerat denna resa sen jag knappt kunde engelska överhuvudtaget och att jag alltid haft ett intresse för landet och att det var min dröm såklart. Mina drömmar följer jag, ibland i ett slaviskt jagande. Under tiden så slutade jag skolan, flyttade till Adelsö, öppnade mig för fler nya människor, träffade Simon och levde det livet jag alltid velat leva. Jag insåg att jag höll på att förverkliga en annan dröm. Att åka fyrhjuling till affären, som stänger tre på helger. Att sladda med bilen på isen, skjuta vildsvin, frysa i bilen på färjan, hugga ved, bada bastu och gå på ännu fler hemmafester. I samband med flytten fann jag ro och jag planerar sällan något längre än en vecka fram. Glömmer i och för sig alltid bort det jag planerat i alla fall, hehe.. men vad jag menar är att spontaniteten har aldrig varit så hög som nu.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0