Tappar jag språket?

I lördags så började jag dagen sakta men säkert med AuPairmötet kl två. Efter att det var klart så åkte jag, Jenny och Anna till Imax i King of Prussia och såg Twilight Part Two. Den var bra, även om jag inte är that into the movie. I söndags så åkte jag och kollade på Blaise ridning och efter det blev det Sixers vs Cavs i Philadelphia City. 
 
Pratade svenska (?) med en svensk tjej i lördags som har varit här i två år och hon tappade ord hela tiden. Ibland förstod hon inte ens om hon pratade svenska eller engelska och mycket av det hon sa börjades med de svenska orden som sedan avslutades med engelska. Sjukt att man kan glömma sitt eget språk, men också rätt fascinerande hur snabbt man lär sig ett annat. 
 
 
 
 
 
 
 
Jennifer - USA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0