Tvåtusenfjorton

Det nya året har anlänt. Det förra året bjöd på en helt annan värld, nya perspektiv och det satte mig på plats. Med åldern inne så går det inte att inte stå upp för allt man gör och säger. Och jag har lärt mig att bli mer på hugget, tänka mer enkelt, leva i nutid och bara helt enkelt leva.
 
Året har varit rätt tufft. På bara några månader så lyckades jag ersätta allt som gjorde mig trygg och lycklig mot något helt annat. Jag flyttade 2012, slutade med fotbollen och teatern i samma veva. Jag hittade någon jag kom att hålla hårt om, trots att jag sen innan alltid älskat ensamheten. Det tog mig en tid att finna trygghet igen och lagom till det nya året var det som om en stor sten släpptes. Äntligen är jag mig själv igen och den lär jag förbli tills jag skakar om tillvaron rejält igen nästa gång. För med förändringar blir vi starkare och bättre. 
 
Under tiden så minns jag händelser. Sommaren på Adelsö. Båten, tomten, festerna, utomlands, kvällarna, nätterna, skratten. 
 
I sommar är jag tillbaka till the land of dreams (USA) och om en månad blir det vemdalen. I samma veva så flyttar vi ut. Jag och han. Han och jag. I sommar ska jag leva som aldrig förr, för jag är inte rädd längre 
 
Jennifer 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0