ROMME 2009

Det är alltid lika svårt att börja en mening, för man vet aldrig var man ska börja. Men orden brukar alltid börja strömma ur när jag skriver meningen; var ska jag börja? Så nu säger jag det... var ska jag börja? Förutom det faktum att blingbling dunk dunk musik tärde i öronen på mig i tre timmar på vägen dit, så var det hyfsat roligt i alla fall. Var trött förövrigt, men såg fram emot att sätta igång att åka bräda ännu en gång. (:
        Väl där tog jag kontakt med Jossan, som bestämt. Först offrade jag en pisstund på fiket, även fast jag pissat och dunkats fram och tillbaka i bussens underbara toalett. Sedan for vi upp i sexstols-liften. Jag kan medge att vi åkte med väldigt många olika, vilket var nytt och roligt för i år. Först upptäckte vi backarna ännu en gång och sedan mötte vi Molly och så småningom Alicia, om jag minns i rätt tur och ordning. Vi åkte några åk och fick höra röster från liften ovan som skrek mitt namn. Vi väntade på grabbarna väl nere vid liften. Filip & Sebbe på brädor, Ludde & Markus på skidor. 
        Efter några åk, var det dags för mig och Jossan att käka. In från ytterdörren kom Sofia, Ida & Tintin och hälsade. När min mage hade slutat att kurra, så bestämde vi att ta ett åk tillsammans jag, Sofia & Jossan. Sofia är grym på bräda och hoppar stiligt på guppen, men jag kan erkänna att jag också hade hoppat om vi inte hade varit där med klassen.. då jag helst inte vill bryta ben, nacke eller arm olyckligtvis. Men annars, med familjen, så skiter jag i det mestadels. Konsekvenserna kan jag ta hand om senare. 
        Sedan tog vi flera åk med Jonatan & Axel i de allra brantaste backarna, vilket inte slutade så bra för jonatan.. då vi kunde skåda att han åkte tvärt åt fel håll och såg ut att ramla in i skogen. Kanske gjorde han en mindre variant Rosanna? (: När vi olyckligtvis bara hade någon timma kvar så träffade vi Lotta, Issan, Vickan & Emma. Och jag måste säga att övning i svarta backarna ger tillslut färdighet, eller hur Lotta? 

Förövrigt denna dag måste alla tyckt att jag (blondinjeffe) & blondinjossan varit korkade för de skratt och den 'dåliga' humorn, men jag bryr mig inte ett skvatt. Det var roligt att få dra våra skämt om Jossans "olyckor & incidenter" i backen inför nya människor hela tiden. Dagen slutades med bling bling dunk dunk musik (hiphop) på vägen hem också, men denna gång bestämde jag några låtar.. lyckligtvis. Man kan väl säga att jag i alla fall försökte hänga med i svängarna, tycka till och sjunga med för att impa på killarna 8), även fast alla låtar låter likadant och jag inte kan en enda mening utantill.       

 






    


Kommentarer
Postat av: Isabelle

SV: haha, Jennifer, jag diggar dina med!



Jag köpte mina på Sport in, vart köpte du dina? (haha)

2009-02-21 @ 10:28:10
URL: http://dinisabelle.blogg.se/
Postat av: Isabelle

SV: det är klart att jag följer den! :) Du skriver som en gudinna älskling! <3

2009-02-21 @ 18:55:07
URL: http://dinisabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0