Min nyttiga frukost hädanefter.

Nu hädanefter blir det hårdkörning på förbjuda godis och snacks -fronten. Nu hädanefter från och med måndag morgon får jag ta och längta till fredag , varje vecka, då det blir dags att äta chips och samt njuta av Ben & Jerrys någon lördag. Det kanske låter enkelt, och det är det faktiskt.. men jag ska också börja min styrketräningsperiod från och med 26/1 (imorgon) som drar ner det lilla roliga i mitt löfte till botten.
     150 situps, 20 minuter på träningscykeln och 60 drag med 3-kilos hantlarna. Självklart har jag en minuts paus mellan var tjugonde drag, vilket enligt tester visar sig ska vara bättre än att jobba för många minuter i sträck och för att det blir mindre jobbigt då.
      Min motivation är att mina armar har visat sig bli taniga på sistone och jag vill kunna se bevis, hädanefter, på att det inte stämmer. Jag vill också kämpa mot mitt mål att få de otroligt efterlängtade magrutorna på magen innan sommarsäsongen tar sig an. Jag pushar på men ser absolut till att äta och vila också, vilket är mycket viktigt för att orka med dagen.



            Makrill - en illamående måltid, men nyttigt val i vardagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0