Till er alla som av intresse vill läsa om mina tankar.

Trots det faktum att mitt namn står hyfsat tydligt precis ovanför, så känns det mycket bättre att ändå hövligt presentera mig. Det är jag som är Jennifer Brolin. En.. ja vad ska jag säga?
     Mina intressen är nog ganska självklara för de allra flesta, trots att jag nu tillägger att jag gillar att skriva och skulle göra vad som helst för att få sätta mig i en cabriolet och spendera mina sju års sparade pengar till min resa genom USA. Utan det faktum att folk knappt kan undgå mitt leende på läpparna, så strävar jag mot målet på västkusten. Men hursomhelst är det min hemlighet, berättelsen kan jag ta när jag kommer tillbaka.
     Förövrigt är jag positiv mot det allra mesta och skulle inte neka till ett dopp i isvaken, klättring i de riktiga bergen, besegring av Mount Everest, fallskärmsflygning och fem svängar i tilt på GrönaLund, om du är med mig. Jag har inte detta som mål i livet, men alla ska veta att jag söker efter chanslösa upplevelser och framför allt roliga minnen som jag således kan berätta om. 
     Jag har även lugna aktiviteter högt upp på listan. Jag trivs sittandes, i norra Sverige, omgiven av snö runtom den gyllenbruna stugan med en kopp te i handen. Jag trivs också så oerhört att få göra ett graciöst dyk ner i vattnet om sommaren och få vara kvar, spekulera och kisa under solens strålar. Jag kan inte säga att jag älskar att även sola, för då ljuger jag. Men jag kan inte neka till resultatet att få en riktigt brun kropp, så vill man vara fin får man lida pin och bättra på brännan någon timma. 

Jag har även således mål i livet. Förutom min vilja att skapa något inom det estetiska, så kan jag ju inte avsluta min mening utan att nämna den rätte som jag ännu väntar på. Det kanske låter otroligt larvigt, men jag tror på den rätte. Jag kan inte undgå tanken av att det känns som om jag redan har funnit honom. 
    På tal om kärlek kan jag ta och nämna att mina tankar pekar åt att delvis någon gång få bli en efterlängtad mamma och känna den känslan av att ta hand om någon annan. Det har varit ett självklart val sen alltid. Lika troligt och viktigt val som att ägna tid åt familj och vänner. 
   Mitt motto i livet är att se till att njuta av varje sekund i livet. Hur man njuter, beror på. Min taktik kallas för pluggtekniken, alltså genom att åstadkomma en ljus framtid utav att man gör bra ifrån sig i skolan. Vad som händer därefter låter jag överräcka till ödet som förhoppningsvis ställer sig på plats med hjälp av min egen vilja att fortsätta framåt. Jag tror på att om man vill åstadkomma något så viktigt, mycket.. så klarar man det. Det gäller endast delvis att låta förtroendet till sig själv stå i centrum för en gångs skull. Att låta viljan och lusten ta övertaget, med fötterna ståendes stadigt på denna jord.    

Den här gången blev det mycket att skriva om antagligen för att jag inte kan undgå att tankarna bara sprutar ut på tangentbordet, men jag lovar att skriva igen och en kanske lite mindre spalt.
Jag hoppas att du fortsätter med ditt sunda förnuft att läsa min blogg, för det uppskattar jag mycket.
 kram.        


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hoppas att du blev nöjd med designen! Lycka till med din nya blogg Jennifer <3

2009-01-12 @ 19:31:20
URL: http://dinisabelle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart att jag ska följa din blogg!

Lycka till!:)

Puss o kram<3

2009-01-12 @ 23:27:20
Postat av: Julia

Jag tänker följa din blogg, jag har dessutom länkat den i min egen ;) du är bäst ingen protest <3

2009-01-13 @ 17:55:29
URL: http://juhlias.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Gumman, du sriver så vackert! Jag kommer att följa din blogg. :) <3 <3

2009-01-14 @ 19:13:30
Postat av: Mormor

Min lilla gullunge, vad du är duktig och skriva om dina tankar, du är toppen.



Kram

2009-01-18 @ 20:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0