Tack moppen!

Idag har varit en dag då allt har gått på räls, och det känns skönt att kunna säga det. Det enda jag saknat idag är det fina vädret vid vissa tillfällen, som tillexempel nu.. då jag istället för inomhus hade suttit ute, på den nymålade verandan i vårt nyinköpta och jättevackra fåtölj-och soff set från Plantagen från gårdagen, bland de vita soffkuddarna med datorn i knäet. 
        Gårdagen tenderade till att bli en slappfisdag. Springa & köra styrka var bara en av de saker som jag sköt upp. Jag gick och strosade med hela familjen i Barkarby, därav inköpandet av Plantagen möbler. Väl hemma tog jag moppen och gick en tur i skogen, istället. Väldigt soft, tills myggen kom.. visste ni att dem tränger igenom tjockt jeanstyg? :-O Nej, inte jag heller. 

Hursomhelst, dagen började med att jag halv tio for upp ur sängen, käkade frukost, borstade tänderna och tillslut var iväg på moppen, i riktning Grimsta spåret. Idag skulle jag springa, men dessvärre blev det en runda vars stolthet efteråt inte fanns till hands. Det blev 2,5 km, uteslutat efter lathet och min underbara kondition.
          Hemma. Jag käkade Pauluns flingor och duschade. Inom beloppet av fyrtiofem minuter var jag på moppen igen. Riktning Åkermyntan. Jag hittade en jättefin almanacka som jag hoppats på att hitta, dessvärre hade jag inte pengar. Väl hemma hann jag se en halvtimma av familjens hyrda "Wallander - Hämnden" innan jag for iväg på moppen. Riktning Vällingby City. Nu skulle jag se "The proposal" på bio, med Julia K. Var den bra? Ja absolut. Däremot var mina förväntningar så höga angående filmen, att de blev mer eller mindre svåra att uppfylla. Men absolut var det en film som man bara måste se någon gång!

Därefter skyndade jag mig på moppen. Riktning Nälsta. Jag hjälpte morsan med att städa häcken av mig och sket i det faktum att jag knappt kunde andas i grusröken. Inkasserat 300:-. Shit, Monopolspelandet börjar ta sig an inpå livet..
      
        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0