En underbar dag

Trots att dagen är långt ifrån slut så har den resulterat till att bli en lycklig dag. Kvällen igår slutade med att jag somnade gott, med ett leende från gårdagens tankar om vår omgjorda pjäs; Trollkarlen från Oz. Det blev riktigt bra och jag är väldigt stolt över mig och min klass, som presterade under beloppet av en timma vid två olika tillfällen. Ena för föräldrar och andra tillfället inför åttorna.
       Leendet fanns fortfarande kvar när jag vaknade upp morgonen därefter (idag) och var hur pigg som helst på min väg framåt, till skolan. Väl framme skulle vi städa skåpen, en aning. Min svenska&engelska lärare var ansvarig för städandet. Fem minuter efter, kom tårarna i floder. All press som jag den senaste terminen samlat på mig, bara släppte då jag fick beskedet om att jag äntligen fick de efterlängtade mvgn i svenska och engelska.
Jag tänkte; nu klarar jag det och nu gör jag det med mod.

Därefter upptäckte jag att vi inte hade en enda lektion, resten av dagen, förutom bildlektionen klockan två. Jag tog igen den lektionen genom att vara med på Lisas bildlektion klockan nio till tio. Jag skrev en lapp om det jag utförde och gick hem. Åter igen med ett leende på läpparna.

Väl hemma så tog jag en sväng förbi affären Björnboda för att skrapa ihop pengar till lite lurre. Där träffade jag min gamla vaktmästare, och denna gång en mycket snäll en. Han frågade om jag skulle hälsa på Jonny och på några minuter hade jag tagit mig nedför den branta backen och in i Björnbodaskolans territorium. Jag pratade med min gamla lärare Jonny i fyrtiofem minuter om allt som har hänt och vad som i framtiden kanske kommer att hända. Även där grät jag, men denna gång med stil.

Dagen fortsätter med att jag och mamma åker till v-by city. Vad som händer därnäst, har jag inte den blekaste aning om.




pingstcupen -09 <3


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilket lag spelar du i? jag spelade också pingst cupen <3 puss

2009-06-23 @ 20:12:52
URL: http://massalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0