Gårdagen - rena rama förlusten

Just nu sitter jag och tittar på de nya fina grejer och möbler jag, mamma och Kevin har köpt, från gårdagen. Känslan av att någonting är nytt och mycket finare än tidigare är underbar. Så var var jag? Jag var på Ikea. Första gången på riktigt länge och jag har verkligen saknat det. Jag vet inte vad det är som gör att jag blir så lycklig av att gå och titta på simpla möbler av olika tråkiga färger och sedan titta på priset och antingen gå därifrån eller stanna kvar, båda av häpnad över priset. Och sedan runt tolv känna hur magen börjar kurra till och man vänder och vrider och ber om att få sitta och ta en fika på rastaurangen, även fast muffinsarna är stenhårda och vattnet inte är kallt. 
       Men just det att titta på saker och få insperation till sitt nästa hem, är nog anledningen till varför jag kan gå runt i timmar. Sen är det alltid roligt att gå in i affärerna runtomkring efter eller före ikea, just för att det är riktiga toppenaffärer. Jag säger som jag alltid har sagt; gud välsigne Barkarby Handelsplats!   

Efter Ikea tittandet åkte vi en snabbis till mediamarket och jag köpte där en väska till kameran för 199kr. Kap! Väl hemma träffade jag Julia L och vi tog cykeln i spöregn och köpte glass för hela familjen, som vi sedan smällde i oss till matchen Italien-Brasilien. Efter det spelade vi alla möjliga spel, och jag förlorade alltihop.. det är ingen mening att jag ens försöker vinna, för det gör jag inte.




Kommentarer
Postat av: Isabelle

oho! häftigt! :) Den sägs vara väldigt bra den kameran. Och dessutom är Nikon d40 och d60 ganska lika varandra, bara det att d60:n har fler inställningar och är något enklare.



Vad roligt att du kommit in i "foto världen", kram

2009-06-22 @ 13:09:17
URL: http://dinisabelle.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska du flytta?

2009-06-22 @ 19:07:40
Postat av: jen

haha, jag? nejnej gudskelov! men alla ska ju flytta hemifrån någon gång, eller?

2009-06-22 @ 19:42:31
Postat av: Isabelle

Då vill jag se mer av dina bilder i bloggen :D Nyfiken! Jag ser redan att du tagit några fina bilder :D



Har du börjat mixtra lite med inställningar än?

2009-06-22 @ 20:07:25
URL: http://dinisabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0