Fredag - Söndag. Träningshelg!

Hela helgen har gått åt till fotboll och jag kan bara härmed säga att jag nu är mer taggad än någonsin, eftersom jag nu inser mitt engagemang mycket lättare när man börjat se planens original-färg; grön.
            Denna helg har varit mycket givande och mycketmycket härlig! På fredagen spelade vi match mot Bele Barkarby, just lagom till dundersnöstormens påbörjan som orsakade avbrytandet av matchen efter första halvlek. Vi vann.
           På lördag kväll då jag och bea skulle ses, ja då var jag illamående. Vad berodde det på? Jo, det kanske berodde på det enormt hårda fyspasset som leddes av en proffesionell instruktör. Passet gav oss alla styrka på kroppens alla delar, och det är jag glad över nu i efterhand. Jag ville bara fortsätta när jag var igång, även fast jag kom i fund med att detta var ett pass jag sent kommer att glömma. Jag var hur trött som helst! Efter passet ägnade vi tid åt teori och bollpass på Hässelby konstgräs.

Efter dålig planering var jag tvungen att meddela min fotbollstränare att jag inte kunde delta på söndagen, för att jag dessvärre var tvungen att plugga. Jag behöver helgernas tid åt pluggning. Gissa om han blev arg..
   
Men jag återgälldade det; Efter fyra timmars pluggning hade jag ingen fokusering kvar inom mig, så jag bad pappa att ringa fotbollstränaren. "Släng in pluggisen i bilen och kom" - sa den ena. Inom beloppet av fem minuter satt jag och knöt skorna i bilen. Jag var snabb, jag glömde till och med tandborstningen. Det var mäktigt att se motståndarnas blickar på bänken då jag kom visslandes och lunkandes förbi, en kvart försenad till matchen. 0-0. Hälsades välkommen, sprang några vändor och gick in. En minut senare hade jag gjort mål.


meditation, i slutet av passet.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

SV: tack Jennifer :)



Prinsen hälsar.

2009-03-30 @ 19:11:45
URL: http://dinisabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0