Onsdag, knattetjejer

Hej! Idag har jag och Therese varit ledare för kanske Spångas nyblivna duktiga fotbollstjejer, nämligen fyra och fem -åringar. Det var riktigt roligt och jag tror att tjejerna tyckte det också. Vi tog över Steffis & Beas lektion och jag ångrar själv att jag inte anmälde mig till ledarskolan, tidigare i år, då jag fick förfrågan.
        
Jag gick tidigare idag från skolan, i hopp om att komma hem ungefär fyra och kunna byta om. Jag kom hem fem över fyra och hade tio minuter på mig att äta, klä om och göra i ordning moppen som skulle färda oss till Gläntan. Väl där pågår det nu fotbollsskola för dem små och jag ser gladeligen fram emot att få leda en timmas lektion någon mer gång än denna.
        Vi framförde lite dribblings- och rörelseövningar, snabbt nog så att de inte hann tröttna. Emellanåt drack de mängder och slog fram ett riktigt stort leende när de lyckligtvis fick leka lekar. Jag kan inte tänka mig att jag var så fascinerad och glad över att få leka lekar, när jag var liten, men tydligen var vi nog det allihopa på grund av det faktum att dessa tjejer mer än gärna lekte lekar. Exempel på lekar; Under hökens alla vingar, tunnelkull & banankull.  

Det mest positiva måste nog ha ägt rum i slutet av lektionen, då vi tackade dem och precis skulle säga 'hejdå'. Vi upptäckte att det var en tjej som grät, jag undrade vad det var hon grät för och frågade. Therese upptäckte att det var en till tjej som grät. "Vad har vi gjort?" - tänkte jag. Så kom en förälder fram och sade; "dem ville så gärna fortsätta den roliga träningen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0