Hur är det möjligt?

Under senaste veckan har jag inte sovit längre än till åtta, nio och varit för pigg för att kunna somna om. Och andra sidan hatar jag att sova längre, för allt blir så stressigt. Som nu. Hör och häpna. Jag vaknade idag halv elva! Det var i somras jag lyckades sova till halv elva, men det låter så nära inpå. Vad jag försöker säga är att det händer väl några ytterst få tillfällen på året, och se hur allt blev stressigt just nu. Nu kommer morfar med tennisracketena om tjugo minuter. Jag sitter i min ursköna och nya fåtölj med trosa och tröja, för lat för att resa mig till köket.

Helgen har gått snabbt, men lyckligtvis är det ännu bara tisdag. I lördags käkade jag godis och träffade Matilda och Madde. Vi gemensamt åkte och kollade på Emelies gymnastikuppvisning/tävling. Det var hur häftigt som helst, som jag misstänkte, och jag bara önskade för tillfället; "Varför i helvete slutade jag på gymnastik?" Men det är alltid lätt att vara efterklok och jag har ju fått mer tid över nu till... läxor?
    Söndagen tillbringade jag och morsan fyra timmar på IKEA, snacka om att min dag blev lyckad! tihi :) Jag fick en fåtölj, sedan tidigare bestämt, lite ljus, kudde, byrå och en urmysig lampa.
     Så som på söndagen så umgicks jag med Julia L på måndagen, men istället så åkte vi in till stan och mötte upp Greta med hennes kompis, Julia K och maja. Ett helt gäng sniffade på sin chai latte och i samma stund som vi satt oss, fick vi syn på... blondinbella, danny och bobby! TRE FLUGOR I EN SMÄLL.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0