Kontrast

Efter att ha upplevt en vecka helt utan ostördhet är kontrasten stor när jag nu har begett mig till Koster, flertal öar ute i Skagerrack. Efter någon dag som inneboende på en skola tillsammans med femton andra bruttor hade jag vant mig redan andra dagen och jag tror starkt på att det är nyttigt att låta tankar hindras påvägen av andras. För enda tiden jag hade för mig själv var på toaletten - och toaletten är inte min favvoplats. Vad jag vill säga är att jag har lärt mig hur man trivs i en annan situation än den i mitt rum och när dessa femton brudar är skönare än alla sköna filmer i världen - ja, vem vill då åka därifrån?
     Men så finns det något som kallas för vila. Och inget annat ställe än Koster kan få mig riktigt jävla uppvilad - för allt som väntar. I detta fall arbetsintervju på Coop den fjärde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0