We all have a freaked out area

22 Augusti 2010. Så förutom att jag är nöjd och smått hungrig så tittar jag på bilar på blocket. Är trött på min moppe och snart vänder vinden i och med min artonårsdag! Halvår kvar!!!! Okej, tio månader.

Jag vet inte om vinden riktigt har vänt nu när jag är arton men inte är det samma vind som blåser i håret på mig längre. Jag jämför ofta detta år med 2010, vet inte varför - kanske för att det var världens bästa år. Jag var sjutton och kär. Men om jag fortsätter att jämföra blir jag nog aldrig lycklig och ser istället varje intim händelse som något speciellt. Jag lyckades ju köpa bilen och lyckades nog med de mesta som jag ville. Vet inte om det var för att jag fyllde arton i samband med en fet fest och några till som gjorde att sommaren skulle bli rätt flippad. Vet inte om det är för att jag inte är kär som gör att jag faktiskt blir det och att mitt hus som jag alltid klagat på plötsligt blir min största tillgång. Vet inte om det är för att alla mysiga kvällar på min cykel resulterat i största flippen genom tiderna då vi for iväg tjugo mil. Vet inte om alla år av perfekt agerande fått mig att göra revolt, klä av mig, dricka, röka och hångla upp det mesta. Vet inte om mormor läser detta nu men jag är arton och jag gör vad jag vill. Alla har vi olika sidor av oss själva och även om den flippade sidan av mig verkar synas mest just nu så vet jag alltid alltid vem jag är och var jag har mig själv och vem vet - nästa år kanske jag minns 2011 som det allra bästa

Jennifer Brolin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0