så länge vi är unga, orkar vi allt

Året var 2011. Jag var utomlands två gånger. Jag köpte bil. Jag hade två hemmafester. Den ena utlöste pistoldrama. Den andra brandlarm och sex liter hembränt. Jag hängde mest på Fridays. Jag blev magsjuk. Jag fick körtelfeber. Jag fick nya vänner, jag bröt en vänskap. Jag sov i ett nerspytt tält. Jag badade naken. Jag åkte bil där chauffören svept vodka och vi saknade bälte. Jag gjorde en extreme makeover, köpte smink jag inte hade råd med, blev korthårig sen brunett. Jag investerade i ett gymkort. Jag badade i minusgrader. Jag gick på kryckor två veckor innan premiär. Jag upplevde utelivet. Jag upplevde Uppsala. Jag skådade rikedom i Cannes och fattigdom utanför Hurghada. Jag cyklade till Kolmården. Jag red kamel. Jag rökte tills jag spydde. Jag grät tills jag somnade. Jag skrattade till gryningen.

 

Tack för världens bästa år. 2011 var bara början - början på 2012.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0