cause we're going somewhere

Min vardag i USA börjar komma igång på riktigt nu. Jag träffade två riktigt trevliga AuPairer från tyskland och vi åkte tillsammans till ett lazerdone ställe här i närheten och körde lazerdone med fem andra AuPairer. Det var himla kul och efter det så åkte vi till ett café och köpte frozen yoghurt (som tydligen är väldigt populärt här). Jag förstår varför.. det var sjuukt gott. 
     
Tidigare idag så har jag handlat mat med Amy, min värdmamma. Affären var sjukt stor och den hade allt man kan tänka sig. Det fanns thai mat och indisk mat som varm plockmat i affären och aa allt möjligt. Intresseklubben bryr sig hehe aa
 
Det finns saker som jag bara längtar till att ta tag i där hemma. Men samtidigt så finns det något som kallas för paus. Det känns som om jag har pausat hela världen när jag är här, på ett positivt sätt. Jag får chans att andas, vara för mig själv, träffa nya människor, lära mig. Det är coolt att se hur man fungerar ännu mer - i ett annat land, själv. Alldeles själv från start, samt intressant att se vart man är påväg och i slutändan hamnar. 
 
J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0