Ibland behöver man inte ta sig någonstans för att bli lycklig

Jag har alltid sagt till mig själv att om man inte trivs så måste man flytta. När jag flyttade till Adelsö så började jag trivas. Något så fruktansvärt. Jag fann någon där dessutom som berikade hela min vardag och blev ännu ett skäl till att stanna kvar. Jag trodde att ju mer man åstadkom och visade andra desto mer lyckligare blev man. Men jag har insett att ingen annan mår dåligt av att du tvingar dig till något, du egentligen inte har engagemang till, än du. Vad jag menar är att det spelar ingen roll hur många mål eller fasader du speglar ut inför andra, det viktigaste är hur du ser på dig själv och dina mål. Är du nöjd? Stanna där. Rym inte iväg för att upptäcka något du tror kommer göra dig ännu mer lycklig. När du väl har uppnått maximal lycka, då kan du inte uppnå mer. När du är onöjd - rym, revolutionera. Under tiden som lycklig individ - NJUT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0