2012

Jag red kamel. Rökte en och annan också. Körde bilen i diket. Blev påkörd. Fick körförbud. Körde i 180 på fyrtioväg och var i svängen mer än någonsin. Jag simmade lugnt samtidigt som jag höll på att gå under av absint. Jag blev tryggare samtidigt som jag visste att jag var rätt vilsen. Utmanade ödet en del. Jag sökte kändisskapet på Grand, bytte om för utgång i sviten efteråt. Jag bytte ort, hade hemmafest som vanligt. Jag garvade igenom hela vårterminen. Spelade Viktor i teatersalarna om dagarna och taggade skiva på kvällarna. Jag sökte mig till skratt och det roliga. Jag slutade att bita på naglarna. Jag nådde min drömvikt. Jag hade minnesluckor genom hela Åre, men hoppades hela tiden att Josef skulle hitta en lift ner. Jag jagade vildsvin och män. Jag fick dom flesta på kroken och jag pratade mer än någonsin. Efter nitton år av stenhårda krav så hittade jag någon som bröt igenom min betongmur och vände upp och ner på hela min värld. Jag blev kär. Jag garvade mig igenom fotbollsträningarna, levde mitt egna liv, tänkte på annat, hade nästintill adhd men var hela tiden ett steg närmare the land of dreams. Jag sökte lyckan i USA men insåg att jag redan funnit min livs lycka på hemmafronten. Jag lärde mig sladda, hugga ved och plocka granar. Det var Egypten, Åre, Kreta, Turkiet, Koster, Götet, USA, P&L, kryssning, skivor, studenten. 
 
2012 var året då jag levde livet genom hela själen. Jag levde. Jag är och kommer alltid vara en fri fågel och 2013 är helt klart fortsättningen på världens bästa år. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0