Unna dig själv att få ha det lite tråkigt ibland

Man kan inte lägga all sin vikt och sin lycka på någon annan än sig själv. Man måste lära sig att nöjas. För nöjd är jag. Problemet kan ligga i att man hela tiden vill ha mer och ju längre tiden går desto högre blir kraven på dem i närheten. Därför vill jag inte ha mer, för jag är i grund och botten så fruktansvärt nöjd. Jag måste bara lära mig att nöjas, för mitt eget bästa. Jag må vara lite uttråkad, kanske därför som man letar orsaker till det, fastän det egentligen inte finns någon klar anledning. 
 
Man måste få vara uttråkad ibland. Det är inte kul, men någon sa en gång: "Jennifer, man kan inte ha kul hela tiden". Det är sant och det jag lärde mig är att man inte kan inse hur kul man har det om man inte tillåter sig själv att få ha det lite tråkigt ibland. - Jennifer
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0