Tillbaka till skolans värld och helt plötsligt blev jag omvänd

 
 
Det känns skönt att vara igång. Har stadigt börjat med att plugga upp mina ämnen och jag ser faktiskt fram emot en rätt så mysig period med höstlöven utanför, tända ljus och brasa och med böckerna i famnen. Det känns bra. Jag trivs som bäst när jag har mål framför mig och då klarar jag allt - när jag vet vad jag vill.
 
Söker lite om Konservatism på google och det ger mig en ganska skarp syn om de olika inriktningarna hos människor. En del, eller rätt många, är konservatister. Jag tror att ingen mår bra av att sträva åt att hela tiden se till att låta allt vara som det alltid varit. För vem utvecklas då? Vem bildar sig uppfattning om andra perspektiv, andras kulturer, tillvägagångar, om man ständigt låter sig hållas till sitt gamla sätt att lösa saker på? Om jag vill lära mig Samhällskunskap, så måste jag ha den senaste boken för att få rätt uppfattning och fakta. Varför väljer vissa att läsa den gamla Samhällskunskapsboken från trean? Varför blundar ni för förändringar,  för det nya tvåtusentalet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0