Jennifer going 60

Tänk att lilla jag kunde åstadkomma något så bra. Tänk att det gick att finna ro tillslut. Det är påväg att hända något stort, något bortom alla gränser. Jag har länge varit äldre nog att inse att krogen och allt flängande runtomkring allt som har med det att göra inte betyder något längre. Någon gång ibland kan det absolut vara höjdpunkten i vardagen att få gå i stan riktigt dyngrak och dansa så fort minsta lilla ton av musik hörs. Men något stort är på gång att hända. Vi växer ihop mer och mer. För nu händer det att vi mer än någonsin vill exakt samma saker. Jag hade aldrig kunnat tro att när jag står och håller tal i klassen i gymnasiet om ultimat frihet, att fly, fara och flänga runt överallt och hur fri som fågeln jag känner mig, att jag skulle falla i armarna på jordens tryggaste person. En person som fick mig att vilja ha allt det där i talet jag snackade så mycket skit om. Talet hette villa, vovve och Volvo och fy vad jag hatade tanken på det Svensson-livet. Kärlek kanske gör en blind, men när kärlek blir till vänskap så inser jag att jag bär på världens bästa känsla - att få bo med honom och äga allt det där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0