Laid

Egentligen så vill jag inte kalla det att söka bekräftelse när jag omger mig med dem människor som jag vet ger mig beröm utan mer att jag dras till allt det som får mig att gilla mig själv ännu mer som person. Jag må vara egoistisk med det synsättet även om det egentligen är rätt självklart att vi människor dras till dem vi får ut mest utav.
       Allt är egentligen så uppenbart. Och ju mer vi älskar oss själva desto mer kärlek ger vi till dem vi umgås med. Livet blir så mycket enklare om vi bara gör det vi är grymma på. Det vill säga att vi levererar, utvecklas, får beröm för det och som i sin tur gör oss så självständiga som vi kan bli. Jag skryter inte men faktum är att så fort man anser sig vara den bästa människan i världen, inte förrän då kan man stå upp för sig själv och ställa de krav på omgivningen som man anser sig förtjäna. Ju högre rang du anses vara desto mindre blir du underkastad, utnyttjad och värdelös som människa.
          Allt handlar egentligen bara om att älska sig själv, söka sig till dem som älskar det man älskar hos sig själv och att aldrig glömma bort att kämpa för du själv som kung. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0